"MY GYM IS DIFFERENT"

  • Facebook - White Circle
FACEBOOK
  • Instagram - White Circle
INSTAGRAM
  • YouTube - White Circle
YOUTUBE
mailchimp-icon.png
NYHEDSBREV
crossjuo.png

©2018 Unity Gym || www.unitygym.dk

holdtræning

funktionel træning

for alle

 

WOD

Forkortelse for Workout Of the Day, og det er vores centrale CrossFit-hold. Det er vægtløftning og gymnastiske bevægelser kogt sammen med intensiv cardio. Timerne vil ofte have to dele. Den første del med styrketræning eller hvor vi øver os på en specifik bevægelse, og den anden del med selve workouten.

WOD er CrossFit, hvor alle kan være med. Det er dog en god ide at starte ud på BegynderWOD, Light WOD eller Light Cirquit, hvis du aldrig har lavet funktionel træning før.

TEAM WOD

Tag din bedste træningsmakker i hånden og få en sjov, udfordrende og benhård time. Det er typisk længere crossfit workouts (eller flere korte), hvor du arbejder sammen med de andre i hold af 2, 3 eller 4. Du behøver ikke have en makker på forhånd, vi laver altid holdene på timen.

 

Der vil IKKE være en grundig teknisk gennemgang, så vil du lære avancerede crossfit-øvelser, skal du på vores WOD-hold, BEGYNDER WOD eller et af de andre specialhold. Men det er altid muligt at tilpasse og skalere TEAM WOD til dit/jeres niveau.

begynder wod

Det perfekte hold til den nye crossfitter. Har du aldrig trænet crossfit før, kan du starte op her. Vi bruger lang tid på at øve teknikken, og vi tilpasser alle workouts og øvelser til dit niveau.

 

Her er der plads til ALLE niveauer. Holdet er også rigtig godt for dig, hvis du vil have lidt mere teknisk udfordring i forhold til vores LIGHT-hold, eller hvis du bare har haft en lang pause fra crossfit-træningen, og vil have genopfrisket diverse teknikker.

crossfit puls

Funktionel og effektiv træning for alle uanset niveau. Her træner vi hele kroppen med en lang række af øvelser med for eksempel kettlebells, sandsække, kasser, ringe, sjippetov, håndvægte og medicinbolde.

 

Crossfit Puls er crossfit uden de mest avancerede vægtstangsøvelser og svære gymnastiske bevægelser. Selvom Crossfit Puls ikke byder på de teknisk sværeste øvelser, er der dog masser af udfordring, og alle kan få en rigtig effektiv, hård og god træning her.

masters +35 år

CrossFit for medlemmer over 35 år. Disse hold er 120 minutter, hvor der er god tid til alle elementer af CrossFit.

Timen er typisk bygget op med en grundig opvarming, mobilitetstræning og derefter en opvarmningsWOD. Herefter vil den enten stå på styrketræning, vægtløftning eller gymnastics, hvor vi øver os og bliver stærkere.

Til sidst laver vi enten en længere WOD eller flere kortere WODs, ofte med fokus på holdarbejde.

Masters er IKKE et skånehold, men et hold for de modne CrossFittere.

konkurrencehold

Vores CrossFit-konkurrencehold er et "lukket" hold for de mest ambitiøse CrossFittere. Her trænes der imod konkurrence-CrossFit, specifikt op imod CrossFit Open.

Holdet koster 225,- oveni det normale medlemsskab og det kræver godkendelse af vores trænerteam for at blive optaget på holdet. 

Konkurrenceholdet har to lukkede træninger hver uge, tirsdag 20.00 - 22.00 og søndag 12.00 - 14.00. Atleterne følger i 2017 og 2018 et tilrettelagt program fra "The Training Plan".

Mom's wod

CrossFit for nybagte mødre. Disse timer er 90 minutter, og her er der tid og plads til at have babyerne med.

 

Timen tager ofte udgangspunkt i vores normale WOD-program, der bliver tilpasset til de behov, som kroppen har efter en fødsel. 

Der vil være plads til alle niveauer, så længe du er klar til at bruge kroppen efter fødslen. Er du i tvivl, kan du altid kontakte os og høre nærmere.

mobility

Vil du være mere fleksibel og smidig? Skal du have en længere og grundig opvarmning til din træning? Så er Mobility måske noget for dig.

 

Disse timer fungerer glimrende som forberedelse til et af vores mange andre hold. Det kan også være en rigtig god "cooldown" efter et hold, eller blot en god træning til din hviledag.

 

Mobility er til alle, der gerne vil vedligeholde eller øge deres bevægelighed.

styrke-hold

Hvis du gerne vil øge din styrke, er dette holdet for dig. Det er styrketræning baseret på backsquat, frontsquat, dødløft, bænkpres, skulderpres og forskellige trækøvelser så som pullups, ringrows eller barbell rows.

 

Her er der god tid til at lære teknikken til de forskellige øvelser, og STYRKE-holdet kan både være et godt sted at starte din træning og et rigtig godt supplement til de andre hold i Unity Gym.

vægtløftning

Vil du være bedre til cleans, jerks og snatches, kan du få kyndig vejledning og træning på vores vægtløfterhold.

 

Det er et rigtig godt supplement til din CrossFit-træning, vores WOD-hold, hvor du ofte møder vægtløftning i mange former. 

 

På de dedikerede vægtløfterhold er der afsat mellem 60 og 90 minutter til træningen.

gymnastics

Vil du lære at stå på hænder? At gå på hænder? Eller måske endda at lave pushups imens du står på hænder? 

 

På GYMNASTICS øver vi os på de mange forskellige gymnastiske bevægelser, der indgår i CrossFit-træningen.

 

Det er primært styrketræning med kropsvægt og teknisk træning af pullups, muscle ups, håndstand, toes 2 bar, skin-the-cat, handstand walk, handstand pushups og andre lignende øvelser.

 

Holdet er for alle, der gerne vil lære eller blive bedre til de gymnastiske elementer. Det anbefales dog, at du har en rask skulder, da skulderen indgår i de fleste bevægelser.

ocr race training

Til OCR Race training øver vi os specifikt til løb som Nordic Race, Tough Mudder, Reborn og Evolution Race eller nogle af de andre ekstremt populære O.C.R.-løb, hvor diverse forhindringer skal passeres. 

Det er forventet, at du har en smule kendskab til de fleste af forhindringerne, og at du er klar på at løbe lidt længere distancer end på vores almindelige OCR-hold.

Vi kravler over mure, hopper over kasser, swinger os i ringe, kravler i monkeybars, løber på ramper og øver os i rebene. Her bruger vi hele kroppen hver eneste gang, og det er en sjov, udfordrende og anderledes time.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

o.c.r. begynder

En time for den nye O.C.R.-løber eller hvis du blot vil stifte bekendtskab med alle de sjove udfordringer, som vores O.C.R.-træning byder på.

Her er der plads til alle niveauer, og det er en rigtig godt start på din O.C.R.-træning.

Vi kravler over mure, hopper over kasser, swinger os i ringe, kravler i monkeybars, løber på ramper og øver os i rebene. Her bruger vi hele kroppen hver eneste gang, og det er en sjov, udfordrende og anderledes time.

 

O.C.R. kan både være indendøres og udendørs alt efter vejr, vind og tidspunkt, og der vil ofte være løb med på timen.

outdoor

Uanset vejr og vind træner vi altid udenfor i UNITY GYM. Outdoor er vores udendørshold, hvor vi laver alt fra intervalløb på de stejle skråninger på Kastrup Fortet til sjove, hårde og anderledes workouts i vores egent store udendørsområde. 

 

På vores udendørsområde byder på et stort 10m langt rack med monkeybars, squat-pladser, reb, ringe og meget mere. Vi har irsk bænk, high wall, rampe, store og små dæk, kettlebells og meget andet legetøj udenfor. Hele året. 

 

OUTDOOR er for alle uanset niveau.

opstartshold

Et hold for alle nye indenfor den funktionelle træning. Få godt styr på kettlebellswings, squats, burpees, pushups, rows, boxjumps, sjipning, roning, wallballs og andre basale og essentielle øvelser.

 

Dette er holdet, der gør dig klar til at gå på Crossfit Puls, Outdoor eller WOD Begynder.

abs & core

Skal du have styrket maven og ryggen, have trænet din stabilitet og din kerne? Så kan du kaste dig over vores ABS & CORE-timer, hvor du kommer til at give din kernemuskulatur en ordentlig omgang.

 

Det er langt mere end blot mavebøjninger, og alle ABS & CORE-timer vil udfordre selv den stærkeste kerne. Det er dog et hold, hvor alle kan være med uanset niveau.

trx

Effektiv træning med din egen kropsvægt via de velkendte TRX-stropper. Styrke, balance. fleksibilitet og stabilitet er kodeord for TRX-træningen.

 

Her kommer du igennem hårde og udfordrende workouts med TRX-udstyret, hvor du vil møde massevis af forskellige øvelser.  

 

TRX er et hold, hvor alle kan være med uanset niveau, og øvelserne er nemme at tilpasse til lige netop dit niveau.

kids

Vores børnehold er delt op i 5-8 årige, 9-14 årige og et hold til de 12-14 årige.

 

Her får børnene en sjov og udfordrende time med en af vores dedikerede og dygtige instruktører. På børneholdet bliver leg og træning kædet sammen, så alle får en effektiv og underholdende time, hvor de både prøver kræfter med øvelser fra CrossFittens verden og mange af de andre sjove ting, som vi tilbyder her i centret.

Kids-holdene vil ofte køre samtidig med andre hold, så de voksne medlemmer kan træne imens deres børn er på Kids-holdet.

 
 
 
 
 
 

o.c.r.

O.C.R. er en forkortelse af Obstacle Course Racing, på dansk blot "Forhindringsløb".

 

Her øver vi os til løb som Nordic Race, Tough Mudder eller nogle af de andre ekstremt populære O.C.R.-løb, hvor diverse forhindringer skal passeres.

 

Vi kravler over mure, hopper over kasser, swinger os i ringe, kravler i monkeybars, løber på ramper og øver os i rebene. Her bruger vi hele kroppen hver eneste gang, og det er en sjov, udfordrende og anderledes time.

 

O.C.R. kan både være indendøres og udendørs alt efter vejr, vind og tidspunkt, og der vil ofte være løb med på timen.